Arbata

Arbata (arbatžolių) mūsų organizmui yra nuodai. Krikščionys turėtų jos atsisakyti. Kavos poveikis toks pat kenksmingas, tačiau jos vartojimo pasekmės organizmui dar labiau griaunančios. Pradžioje kava veikia stimuliuojančiai, dirbtinai pakeldama tonusą, o vėliau slopinančiai, sukeldama jėgų išsekimą. Kavos ir arbatos mėgėjus galima pažinti pagal jų išvaizdą. Veido spalva liguista, išvaizda liudija gyvybingumo trūkumą. Jų veiduose nėra sveiko rausvumo.

Žmonės, vartojantys kavą, arbatą, tabaką, opiumą ir kitus narkotikus, kenčia nuo įvairių negalavimų. Šie žalingi įpročiai turi būti su šaknimis išrauti, ir atsikratyti reikėtų ne nuo vieno kurio nors iš jų, bet nuo visų iš karto, nes jie visi pražūtingi mūsų fizinei, protinei, moralinei būklei.

Šaltinis: E.Vait „Oснoвы здoрoвoгo питaния“ 733, 734 citatos (421 orig. psl.)

5 atsakymai į “Arbata”

  1. Pilnai sutinku, kad yra daug vartojamų dalykų, žalingų sveikatai (O dėl arbatos ir kavos yra dvejopos nuomonės pačių daktarų ir žmonių, vartojusių šiuos gėrimus tūkstantmečiais). Tik tas pasakymas, kad krikščionys turi atsisakyti gerti arbatos ir kad tai kenkia moralinę būklę, nelabai suprantamas. Krikščionys gyvena ŠV. Rašto mokymu, kuriame nieko apie tai net nemokoma, bet atvirkščiai, tikintiesiems sakoma, kad viskas, kas įeina į pilvą, paskui yra išmetama lauk (per žarnyną). O žmogų morališkai suteršia ne maistas, o tai, kas išeina iš jo širdies, iš jo vidinio žmogaus, iš sielos. Apšt.Paulius moko tikinčiuosius bėgti nuo tokio žmogiško mokslo, sakančio: „neliesk, neragauk, neimk“, nes tai tik dirbtinas, išoriškas dalykas, neturintis nieko bendra su Šv.Rašto mokymu krikščionims (Kol 2:20-23).

    1. Labas Studente 🙂 Labai patiko jūsų komentaras, nes matosi, kad domitės Šventu Raštu. Noriu paaiškinti, kodėl krikščioniui svarbu prisižiūrėti sveikatą. Vietoje, kurią cituojate, Morkaus Evangelijoje 7 skyriuje: „Ir Jis pasakė: “Žmogų suteršia tai, kas iš jo išeina.
      Iš vidaus, iš žmonių širdies, išeina pikti sumanymai, svetimavimai, paleistuvystės, vagystės, žmogžudystės,
      godumas, piktumas, klasta, nesusilaikymas, pavydas, piktžodžiavimai, išdidumas, kvailystė.“
      (Morkaus 7:20-22) LTB
      Čia paminėti tokie dalykai, kaip godumas, nesusilaikymas, kvailystė, kurie suteršia žmogų. Mityba, tai ta sritis, kurią žmonės mažiausiai nori susieti su dvasiniais dalykais, bet, kaip žinom jau nuo Pradžios knygos 3 skyriaus, būtent dėl Dievo nurodymo „nevalgysi“ žmogus šiandien turi didžiausių problemų. Tik išvesti iš Egipto ir gavę duonos iš dangaus, izraelitai nebuvo patenkinti ir prašė mėsos,…ir gavo, o kartu ir ligą, kuri išguldė tūkstančius. Žinoma Dievas priima kiekvieną žmogų su visais jo mitybos ir gyvenimo įpročiais, bet ar Jis nori, kad ir toliau žmogus liktų savo įpročių vergas. Labai aiškiai galima suprasti, kad „mirę nuodėmei, kaipgi pasiliksime joje“. Viskas, kas trukdo blaiviai mąstyti, normaliai funkcionuoti mūsų protui, priimti teisingus sprendimus, turi būti atmesta. Žinoma patys nepajėgūs esam kovoti su savo įpročiais ir priklausomybėmis, bet turim Dievą, kuriam nieko nėra neįmanoma. O dėl Kol.2:20-23, Pauliu ten rašo apie tuos, kurie dedasi esą pamaldūs nuolat kitiems prikaišiodami, kodėl jie nesilaiko jų taisyklių „neliesk, neragauk…“ ir t.t. Paulius atskleidžia pačius motyvus. Juk sutiksit, kad Dievas nieko prieš, kad mes paklustumėm Jo nurodymams, pav. maitintis taip, kaip buvo nurodyta nuo pat pradžių Pr. 1:29 . Kaip ir Jėzus, kalbėdamas su Rašto žinovais apie vyro ir moters santykius, apie skyrybas pasakė, kad „iš pradžių taip nebuvo“ ir „tik dėl jūsų širdies kietumo“ Mozė leido skyrybas. Daug dalykų Dievas yra leidęs dėl mūsų širdies kietumo. Bet ar Jam dėl to mažiau skauda širdį, matant, kaip mes patys save naikinam?! Jis nekenčia skyrybų (ne tų, kurie išsiskyrė, bet pačių skyrybų, nes žino kiek jos atneša nelaimių, skausmo). Jis nekenčia godumo, nesusivaldymo, neišmanymo ir kitų dalykų, bet myli godžius, nesusivaldančius, neišmanančius. Todėl Jis duoda jiems išmintį, susivaldymą, o kartu ir romumą, kad nesididžiuotų savo susivaldymu ir išmanymu 🙂 Paulius sako: „Visa ištirkite ir to, kas gera laikykitės“. O kitoje vietoje: „Ką turi, ko neesi gavęs, o jei esi gavęs tai ko didžiuojiesi?“ Jėzus sakė:
      „Ko tik prašysite mano vardu, Aš padarysiu.
      Jei mylite mane, laikykitės mano įsakymų.
      Ir Aš paprašysiu Tėvą, ir Jis duos jums kitą Guodėją, kad Jis liktų su jumis per amžius.
      (Jono 14:14-16) LTB
      Žiūrėkit, kaip susiję svarbiausi dalykai, mums reikia prašyti tam, kad mylėtumėm, mylėti tam, kad laikytumės, laikytis tam, kad atsiūstų Guodėją, kuris pasiliks per amžius.
      Viešpaties ramybės jums Studente.

        1. Labai gera vieta. 3 eilutė sako :“ draudžiantiems tuoktis, liepiantiems susilaikyti nuo maisto“ Ką gi čia Paulius apibūdina? Kitoje vietoje jis sako:“Viskas mums valia, bet ne viskas naudinga“ Aš tikrai ne už tai, kad kas nors, kam nors nurodinėtų – valgyti jam ar ne, tuoktis ar ne. Tai kiekvieno laisvas pasirinkimas. Kitas reikalas, ar norim, kad viskas, ką darome būtų Dievo šlovei.
          „Viskas man leistina, bet ne viskas naudinga. Viskas man leistina, bet aš nesiduosiu niekieno pavergiamas!
          Valgis yra pilvui ir pilvas – valgiui, bet Dievas sunaikins ir vieną, ir kitą. Tačiau kūnas skirtas ne ištvirkavimui, bet Viešpačiui, o Viešpats – kūnui.“
          (I Korintiečiams 6:12-13) LTB
          „Ar nežinote, kad jūsų kūnas yra šventykla jumyse gyvenančios Šventosios Dvasios, kurią gavote iš Dievo, ir kad jūs nebepriklausote patys sau?
          Jūs esate nupirkti už didelę kainą. Tad šlovinkite Dievą savo kūnu ir savo dvasia, kurie yra Dievo.
          (I Korintiečiams 6:19-20) LTB
          Be to Paulius sako apie tuos kurie liepia susilaikyti nuo maisto, kurį Dievas sukūrė. Kokį gi maistą Dievas sukūrė žmogui? (Pr1:29)
          Be to Paulius dar sako 5 eilutėje „nes tai pašventinta Dievo žodžiu ir malda. Žodis „pašventinta“ Biblijos kontekste reiškia atskirta įpatinkai paskirčiai. Biblijoje galima nesunkiai surasti, ką gi Dievas pašventino-atskyrė žmogui. Apie daugelį dalykų, kuriuos šiandien žmonės leidžia sau vartoti maistui Dievas yra aiškiai pasakęs:“tai tau niekada nebus maistas“ Žinoma, daugelis Pauliaus žodžius bando aiškinti, kaip ir Petras yra pasakęs:
          „Mūsų Viešpaties kantrumą laikykite išgelbėjimu, kaip jums parašė ir mūsų mylimas brolis Paulius pagal jam duotą išmintį;
          jis taip kalba apie šituos dalykus visuose laiškuose. Juose esama sunkiai suprantamų dalykų, kuriuos neišmokyti ir svyruojantys iškraipo, aiškindami, kaip ir kitus Raštus, savo pačių pražūčiai.
          Tad jūs, mylimieji, iš anksto tai žinodami, saugokitės, kad, nedorėlių paklydimo traukiami, nenupultumėte nuo savo stiprybės.“
          (II Petro 3:15-17) LTB
          „Pirmiausia žinokite, kad jokia Rašto pranašystė negali būti savavališkai aiškinama,
          nes pranašystė niekada nėra atėjusi žmogaus valia, bet kalbėjo Šventosios Dvasios įkvėpti šventi Dievo žmonės.
          (II Petro 1:20-21) LTB
          Biblija paaiškina pati save. O apie tuos, kurie paskutiniais laikais draus tuoktis ir lieps susilaikyti nuo maisto (Dievo sukurto maistui:) ) tai šiandien nereikia aiškinti, kas draudžia tuoktis :). Be to vis daugiau atsiranda judėjimų, tokių kaip „Naujasis amžius“, kurie mokina, kad žmogus gali maitintis saulės energija ir valgyti jam nereikia, kad tokie kurie vis dar valgo nepereis į naują „Vandenio erą“. Gal ir juokingai atrodo, bet susiduriu ir pažįstu kelis tokius, išsilavinusius, atrodo protingus žmones, kurie sietia tokių „dvasinių aukštumų“

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.